پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3851
-
الف
+

سریال وفا، سریال عشق بود

محمدحسین لطیفی کارگردان سریال‌ «وفا» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

از نقاشی وارد عرصه فیلمسازی شد و علاوه بر ساخت سریال های بیادماندی در قامت نویسنده و تهیه کننده فعالیت‌اش را ادامه می‌دهد و تجربه اجرا هم دارد. اولین بار در سال 1375 فیلم «سرعت» را ساخت.

سپس سال 78 فیلم «عینک دودی» را روی پرده سینما برد و با سریال «کت جادویی» سال 78 با حضور بازیگرانی چون "رامبد جوان" و "بهزاد فراهانی" استعداد خود را نشان داد.

در سال 85 با ساخت سریال «وفا» در ژانر جاسوسی و معرفی "پوریا پورسرخ" به عنوان بازیگر نوظهور از جشنواره فیلم پلیس جایزه ویژه هیئت داوران را گرفت. همین سال با ششمین فیلم خود به نام «روز سوم» سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی فیلم فجر بدست آورد.

صاحبدلان، دودکش، تنهایی لیلا، سر دلبران و پادری از دیگر سریال‌های محمدحسین لطیفی است.

شبکه آی‌فیلم به بهانه پخش دو سریال «پادری» و «وفا» به کارگردانی "محمدحسین لطیفی" با وی به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

آقای لطیفی یکی از نکاتی که از ابتدا مخاطب را درگیر می‌کند این است که سریال پادری ادامه سریال دودکش است اما عنوان سریال متفاوت است. دلیل این تفاوت چیست؟

من ابتدا قصد ساختن دودکش 2 را نداشتم بلکه قرار بود سریالی به نام «فروشگاه بزرگ» را بسازم اما وقتی سازمان صدا و سیما به من پیشنهاد ساخت فصل دوم دودکش را دادند به دلیل کمبود زمان  از فضای «دودکش ۱» استفاده کرده و سری دوم آن را ساختیم. خب سه سال از ساخت سری اول این سریال گذشته بود و طبیعتا دنیای آدم‌های دودکش فرق کرده بود. همه چیز متفاوت شده بود و من به این نتیجه رسیدم بهتر است نام این سریال «پادری» شود زیرا در این سریال نصرت، افروز، فیروز و .... تمام داراییشان را به خاطر اعتقادشان زیرپا می‌گذارند و کل زندگشان شاید همان پادری شود.

آقای لطیفی به  نظر برخی از مخاطبان سریال «دودکش» خنده‌دار تر از سریال «پادری» است. نظر شما چنین است؟

پادری یک سریال طنزی است که اندازه دارد نه زیادی می‌خنداند نه زیاد بی‌مزه است. یک سریال خوب و با استاندارد است که هنوز بعد از گذشت چند سال مخاطب آن را دوست دارد. به هر حال هر کسی سلیقه خاص خودش را دارد و ممکن است برای برخی پادری خنده دار باشد و برای برخی دودکش.

محمدحسین لطیفی کارگردانی است که آثاری همچون «وفا»، «صاحبدلان» و «سفر سبز» را در کارنامه کاری خودش دارد. چطور به سمت کار طنز کشیده شد؟

 من دوست دارم كار كردن در تمامی ژانرها را تجربه كنم. زمانی به كار كردن در گونه كمدی تمایل داشتم و زمانی کار ملودرام را دوست دارم و گاهی اوقات به سمت کار پلیسی کشیده می‌شوم. برای من نوع ژانر تفاوت ندارد، بلكه سعی میكنم اثری كه ارایه می دهم قابل تامل و برخوردار از زمینه های ارتباط با مخاطب باشد

صحبت از سریال «وفا» شد، شبکه آی‌فیلم به تازگی سریال «وفا» را به روی آنتن برده است. سریالی که بعد از گذشت چندین سال هنوز مخاطبان خودش را دارد و عشق آن برای بیننده جذاب است.

سریال وفا، سریال عشق بود. یک عشق ممنوعه زمینی. به نظر من عشق هیچ وقت تکراری و کهنه نمی‌شود. من در وفا خواستم مساله خشک و بی روح صهیونیست را با عشق تلطیف کنم که موفق هم شدم.

به نظر من انتخاب "پوریا پورسرخ" برای سریال «وفا» ریسک بزرگی بود. در کنار بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان و هانیه توسلی انتخاب بازیگر تازه کاری مثل پوریا پورسرخ ریسک بود...

 بله. ولی به نظر من پوریا پورسرخ در شخصیت واقعی خودش جسارت دارد و من به دنبال چنین جسارتی بودم زیرا ژوبین نیر جسارت داشت و عاشق شد و شهید شد.

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری)

نظر شما
ارسال نظر